Image
Top
Navigation

HeldCare | Merkbouw facilitatie

10 start-ups werken aan hun positionering.

HeldCare is het acceleratieprogramma van Achmea Foundation en Social Enterprise NL. Tien start-ups in de zorgsector werken in een periode van 3,5 maand aan hun groeiplan. Denk: business model, coaching, strenge gesprekken met experts en dagen doorbeunen…

Waarom werkten we hieraan?

De Reactor werd gevraagd om de trainingsdag over klantbereik in te richten binnen het acceleratieprogramma. Onze expertise in merkbouw (positionerings- en brandingsvraagstukken) en de hands-on manier waarop wij brainstorms organiseren, waren de perfecte ingrediënten voor deze opdracht.

Hoe pakten we het aan?

Het wiel werd al in de steentijd uitgevonden. Wij moeten ervoor zorgen dat het wiel blijft rollen, de goede kant op en dat degene die het laat rollen weet waar hij mee bezig is. Daarom richtten we de dag in met elementen uit de business model canvas en value proposition design methodieken en namen de ondernemers mee in de wereld van persona’s, empathy maps en klantreizen.

De groep werd continu gemixt. Een must als je je wilt verdiepen in je klant terwijl tunnelvisie je blik stiekem al versmalt. We facilteerden de sessies waarin op hoog tempo werd nagedacht over het leven van verschillende stakeholders, wat zij nodig hebben om hun taken te vervullen, hoe de start-ups daarop aansluiten en hoe deze mensen te bereiken.

Wat is het resultaat?

Enorm veel eye openers en handvatten waarmee de start-ups vooruit kunnen in hun marketingstrategie. Zo ontdekte mantelzorg app Fello dat ook de tweeverdiener in leaseauto zich zorgen maakt om de toekomstige zorg die zijn ouders nodig hebben. Door telkens de ‘aha erlebnissen’ met elkaar te delen, werd dit een dag vol vooruitgang en gingen de start-ups naar huis met concrete vervolgstappen.

Reactor team

Fanny Evers – als ontwerp en facilitator van de trainingsdag
Jaap Romme – als extra brein tijdens de trainingsdag

Looptijd

Februari 2016

Skills

Facilitatie conceptontwikkeling, value proposition design, empathy mapping, customer journey